خُرده‌روایـت‌ها

زندگـی، به روایتِ من!

خُرده‌روایـت‌ها

زندگـی، به روایتِ من!

.

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۰۴ ب.ظ
استاد گفت بنویسید معصومیت‌تان را کی از دست دادید؟ یا کی‌ها اگر چند بار پیش آمده؟
فکر کردم یعنی چه؟ معصومیت یعنی چه؟ من با این لغت مشکل دارم. من را یاد نجابت و فداکاری و لغاتِ بی‌ربط و بی‌معنای این مدلی می‌اندازد. وقتی نمی‌فهمم یا دارم سعی می‌کنم بفهمم، چشم‌هایم ریز می‌شوند. استاد گفت متوجه‌ی سوالم شدی؟ گفتم نه.
استاد گفت بچه‌هایی که اتچمنت سالم دارند، دنیا برای‌شان چه جور جایی است؟ گفتم امن. گفت بچه‌هایی که پدر و مادرشان از لحاظ احساسی در دسترس نیستند، دنیا را چه‌طور می‌بینند؟ گفتم ناامن، غیرقابل‌پیش‌بینی. گفت آدم‌هایی که یک شبه، یک روزه، یک ساعته، دنیای‌شان زیر و رو می‌شود، دنیا را چگونه می‌بینند؟ گفتم ناامن، ترسناک، غیرقابل‌پیش‌بینی. گفت لحظه‌ای که هر انسانی در هر سنی فکر کند در این دنیا کسی نیست که مواظبش باشد، که اعتمادش به کسی یا چیزی که به آن اعتماد و تکیه داشته از بین رفته، که دنیا دیگر جای امنِ قابلِ پیش‌بینی‌ای نیست، که هر لحظه ممکن است باز ضربه‌ی دیگری بخورد و باز تنها بماند، لحظه‌ی از دست رفتن معصومیت است.


[+]
دیـگرنوشت
  • آذر

نظرات (۲)

سلام

چه جالب...
خیلی تفکر برانگیز بود...
یعنی ریشه این معصومیت از دست رفته, همون جاست که حس نا امنی پیدا کردی... و باید دید این حس نا امنی از کجا نشأت می گیره... اون لحظه که بزرگترین پناهتو از یاد می بری!
اوه  من کلی سوال برام پیش اومد, حالا استاد شما رو از کجا گیر بیاریم بپرسیم؟!
:)
التماس دعا
پاسخ:
بهانه جان! این استاد من نبوده، استادِ "شادی" بوده. همونی که اون پایین لینکش رو گذاشتم.
و ضمنا این کلاس و این حرف‌ها هم تو ایران اتفاق نیفتاده عزیزم!
تا اینجا خوندمت
خوب بود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی