خُرده‌روایـت‌ها

زندگـی، به روایتِ من!

خُرده‌روایـت‌ها

زندگـی، به روایتِ من!

.

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ب.ظ

ملال، شب و روزم رو بلعیده. افسردگی نیست که ریشه‌ی روحی داشته باشه و با چار تا جلسه‌ی تراپی و دستور و راهکار حل بشه. خستگی نیست که منشاء جسمی داشته باشه و با مسافرت و استراحت رفع بشه. ملال، یک اتفاق ذهنی و فلسفیه. با عقلت سر و کار داره. لحظه‌هام پر از سوال‌های منطقیِ بی‌جوابه. برای چی اومدم؟ حالا که هستم، چرا هر چیزی که دوست دارم ازم دریغ شده؟ و چرا باید ادامه بدم؟ هیـــچ! یک هیچِ بزرگ، زندگی‌مو بلعیده. جوونی هست، بچه هست، سلامت و امنیت و جذابیت هست، رفیق و کار و درآمد هست ولی درست همون چیزی که به همه‌ی اینا معنی می‌ده، یعنی امید به ادامه دادن، نیست. و نمی‌دونم به کجای این شبِ تیره بیاویزم قبای کوفتیِ کپک زده‌مو؟

 

 

ملال، همه جای زندگی‌م پرسه می‌زنه. درست همون لحظه‌هایی که مخاطبِ وراجی‌های ناتمومِ راننده‌تاکسی هستم و خمیازه می‌کشم؛ همون ساعت‌هایی که با همکارای حوصله‌سربرم سر و کله می‌زنم؛ همون وقت‌هایی که برای هزارمین بار پیاز خرد می‌کنم و شام می‌پزم؛ همه‌ی آخرشب‌هایی که دوش می‌گیرم و مسواک می‌زنم و ساعت کوک می‌کنم. امان از این ملالِ بی زوال.

 

 

امشب تو همین حال و هواها، ملول و کسل، دیوانِ حافظ رو باز کردم:

 

 

گفتی ز سرّ عهدِ ازل، یک سخن بگو      آنگه بگویمت که دوپیمانه درکشم...!

 

 

 

حافظ جان! لااقل شماره‌ی ساقی‌ت رو به ما هم بده. والا!

 

 

روزهای ملال و تنهایی

  • آذر

نظرات (۵)

  • زهرا سجادی
  • خیلی خوب می نویسی. دوست داشتم نثرتو. مواظب خودت باش. کمتر غصه بخور. 
    پاسخ:
    ممنون.
  • لولا پالوزا
  • خب وقتی امید به ادامه دادن نیست...
    یه شروع باید باشه! یه شروع!
  • پروانه رضازاده
  • زوال باد بر این ملال
    بی ملال باد این زوال
    نمیدونم چی چی حافظاااااا....
    بیخیال دنیا و قانوناش دوستم. شماره ساقیه رو گیر آوردی یه ندا بده آبجی :D
    قواعد دنیا و زندگی کردن به همین تخمی‌ای هست رفیق. یه جا دیگه مجبوری بپذیری و تن بدی. که میدونم دادی.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی